Text sbírky je důsledně psán tzv. du-formou a její specifikum, básnické sebeoslovování pointuje se tu ke grotesce filozofických maxim („Už jdeš, jen ses zamyslel.“), tu k hravým imaginacím za účasti saint-john perseovské „logiky snu“ („Zjistit, které noční zvíře spásá ocúny.“), tu k rovině experimentu („Sny o snech. Moci si vybrat, vzpomněl by sis na něco jiného.“). Nejvíce sympatické se však jeví nejen opakované metanoie, ale samotné ohledávání hranic básnického obrazu a jeho textové i výtvarné reprezentace, navíc se zásadním vkladem básnické zkušenosti, nadhledu a nadsázky. Soubor tak tvoří jakési temně hravé výseky ze života, z většího celku, kde čím víc je lyrický subjekt odkrýván, tím víc mu jeho významy unikají („Vystoupil jsi z plachetnice v neznámé zemi. Někdy dávno před sebou.“).
Petr Čermáček (*1972) pochází z Chocně, v současnosti žije v Brně. Na konci devadesátých let byl členem redakční rady časopisu Psí víno, 2005–2011 redaktorem literárního revue Weles, 2011–2014 pak jeho šéfredaktorem. Věnuje se též grafice, převážně linorytu. Vydal básnické sbírky: Drkotání větví (Host, 1998), V průsečíku ryb (Host, 2002), Mezi rezedami (Sursum, 2005), Rozhovory běloby (Host, 2006), Linea nigra (Protis, 2008), Vrstevnice (Weles, 2010), Ohniště (Ears & Wind Records a Weles, 2016) a Vlnolam (Herberk a Weles v edici HeWer, 2018). Víc o autorovi: www.cermacek.cz
Formát 125 x 180 mm, brožovaná
Počet stran 56
Protimluv, 2021
ISBN: 978-80-88456-01-8
EAN: 978-80-88456-01-8